Ämne: Läcka PR
Visa ett inlägg
Oläst 2004-03-14, 14:52 #10
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2003
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2003
TjörnDesign: Angående ditt mail till så uppfattar jag det som SPAM. Jag har inte efterfrågat informationen och mailet är inte specifikt riktat till mig eller min hemsida utan är mycket allmänt formulerat. Mailet hänvisar mig desutom till en automatiserad länkfarm. Om wwwgbg.se uppfattar det som SPAM eller inte vet jag inte, men det är ju inte så svårt att ta reda på om man vill.

Jag har inget emot din verksamhet eller sökmotoroptimering i stort. Sökmotoroptimering är inte fusk! Jag har absolut inget emot att du byter länkar med andra, eller använder dig av en länkfarm. Att vissa SEO-tekniker påverkar resultaten i t ex Google till mångas nackdel (i form av "dåliga" sökresultat) är ju Google:s problem, och något som de säkert hittar åtgärder för bara de får experimentera lite mer. Jag tycker din sida tjorndesign.se är bra och innehållsrik och den förtjänar att returneras högt bland resultaten på sökningar om svensk SEO.

De flesta metoder för att få mer trafik tycker jag är ok, det jag inte tycker om är när jag får SPAM (eller mail som det från dig, vad du nu vill kalla det).

Angående att jag är anomym så hittar du min URL i min profil. Vill du veta mer så får du väl maila mig personligen - du har min adress Jag misstänker att vi har sökmotorer som gemensamt intresse, även om jag är mer intresserad av tekniker och algoritmer (typ HITS och PageRank) för sökmotorer än av SEO.

Om min sajt tål en närmare granskning? Ja, det kan jag inte svara på. Du får gärna granska den om du vill
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat