Visa ett inlägg
Oläst 2006-09-03, 23:06 #4
lazats avatar
lazat lazat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2004
lazat lazat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lazats avatar

Reg.datum: May 2004
svar.

1. Du tecknar ett inlösenavtal med närmsta bank. Om du har FSB så ska du ringa ehandelsgruppen i stockholm för att få blanketter. Säg att du ska använda posten som betalväxel. Prata bara i nödfall med ditt bankontor får de vet oftast inte vad du ska ha. Tala om vad du vill använda, visa, mastercard, direktbetalningar, med mera.
Avtalet ska vara gratis om du bara har visa/mastercard om jag kommer ihåg rätt. Men du betalar 3-4 kr per transaktion för svenska kort och en % stats på utländska.

2. Du tecknar avtal med posten om alla tjänster dom du vill använda.
Posten har en månadsavgift på någota hundra tror det är ungeför 500 kr me je int säker samt en transaktionsavgift på några kronor. tillägg för 3D secure tillkommer också.

Som du ser så blir postens lösning dyr. jag tror även banken kräver att du har SSL så där går en 1000 kr till. Jag har även för mig att posten har en startkostnad på några tusen men jag kan ha fel.

Postens tjänst fungerar iaf bra. Men det finns så många andra aktörer som erbjuder samma sak så du kanske ska kolla med andra levrantörer. Iaf så står det ditt företagsnamn på transaktionskvittona när köp genomförs vilket kan vara bra för dina kunder.
lazat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat