Visa ett inlägg
Oläst 2006-09-03, 11:42 #43
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by Mickee@Sep 2 2006, 15:01
jag hade ju inte satt min dotter på/i ett/en dagis/taxi med sexbrottslingar som lärare/chaförer om jag hade vetat vad dem hade begått för brott. Men det är tydlinge något som xmada hade gjort.

Än värre är det med folk som arbetar svart/myglar undan pengar ohc har mage att klaga på skola/vård/omsorg.

varför ska inte en brottsling få så till svars för vad han har gjort även utanför statensstraff? "what goes around .. "
Varför inte? Det som arbetar svart betalar också skatt, varje gång dom handlar på konsum betalar dom 12% mat osv.

Alla klagar på svartjobben, men man gör det inte billigt att arbeta i sverige, att anställa folk är som att spela rysk routeltte. Minsta felsatsning kosta massor med pengar.

Sedan har vi AMS, enligt färska siffror förmeldar varje arbetesförmedlare 8 jobb om året till kostnad 75 miljarder kronor. Om man istället sänkte arbetesgivavgiften för typ 50 miljarder, gjorde arbetesmarknaden mer rörlig, då skulle inte (tr)ams behövas.

Så jag tycker du inte skall klaga på svartjobben, utan klaga på regeringen istället som inte vill göra så att folk inte kan arbetar vit.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat