Citat:
Originally posted by Alto@Sep 1 2006, 16:39
Haha, grazzy word.. samma tanke som jag.. Kanske bättre att medlemmarna samlar ihop en slant eller två till QU så vi slipper en massa reklam.. Popups nästa?
|
Det har diskuterats fram och tillbaks.
Om priset för medlemskap skulle ligga på runt 50 kr och alla som är aktiva på WN verkligen skulle bli medlemmar skulle det kanske komma i närheten av vad vanlig reklam kan inbringa. Vanlig reklam har en stor fördel, "no obligations".
Sedan är det inte några slantar som är målet, då hade vi inte brytt oss om det alls. Förmodligen blir det en 200 pixlar bred spalt till höger i trådarna på forumet. Alltså inte på första sidan. Denna spalt kommer fyllas med relevant reklam, framförallt produkter från WN's medlemmar precis som nu.
Citat:
Lägg en banner ovanför inläggen om ni nu har sådana ekonomiska problem att ni måste hora ut wn till max
|
Man skulle kolla över sina egna siter lite vore på sin plats hos de få kritiker som postat inlägg här. Innan man kallar mej hora, anser att en ynka reklambanner är att utnyttja besökarna till max. Samt säga att vårt bolag där 90% av omsättningen är vinst har ekonomiska problem. Vet att du är en kronsikt pessimist men i detta fallet tycker jag du är långt över gränsen grazzy. Är dina ständiga påhopp på majoriteten på WN en kanal för att få utlopp för din avundsjuka? Eller gör du det bara för att du tycker det är kul att klanka ner på folk som försöker.
En liten knapp (150*40) på WN kostar 400 kr i månaden. Att ta fram en banner i det formatet kostar för många kunder det dubbla om inte mer. Därav är planen att gå mot standardformat samt öka möjligheten för mindre entreprenörer att exponera sina produkter billigare. Vi kommer även öka relevansen genom att sälja annonsplatser i respektive topic isf ROS som det är nu.
Citat:
De får tjäna en hacka eller två för min del. Men varför göra det på ett dåligt sätt när det finns så många bra som de inte utnyttjar
|
Alla ovanstående ideer är bra men kräver tid, tid som vi inte har. Därav gör vi det enkelt för oss och väljer en standardlösning, i gengäld kanske vi tjänar lite mindre. Dock tror jag vi tjänar in det iom att vi inte låser upp arbetskraft.