Visa ett inlägg
Oläst 2006-09-01, 01:26 #2
wiggin wiggin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
wiggin wiggin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
Jag har väldigt svårt att tro att en kravspec uppnår verkshöjd. Och kan därför inte vara copyrightskyddad. Man kanske kan skriva något som sekretess mellan parterna (överdriv dock inte då det lätt känns löjligt). Eller helt enkelt avsluta med att detta dokument inte får överlämnas till tredjepart. Men i vilket fall som helst blir det nog väldigt svårt (läs omöjligt) att får rättslig eller ekonomisk rättelse vid övertramp. I slutändan är det nog inte värt det utan man får lita på kunderna helt enkelt.

Jag har själv varit med om något liknande. Och det absurda i situationen var att kunden skickade tillbaka delar av min specifikation till mig inför ett annat projekt (han hade klippt och klistrat i mina meningar) ^_^. Och jag vet att han skickade min kravspec till andra intressenter. Men jag är inte så upprörd över det. Man fick sig ett gott skratt när man läste kravspecen dock.

Skisserna är nog en annan femma. Frågan är ju helt enkelt om de uppnår verkshöjd. Ett par linjer på ett papper som visar en ganska basic layout gör nog det inte.
wiggin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat