Ämne: 60000:-/mån
Visa ett inlägg
Oläst 2006-08-30, 16:33 #15
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Vahlberg, med tanke på att vi är i samma bransch så misstänker jag att det är en konkurrerande sexshop som har tröttnat på att (vissa) leverantörer inte kan leverera produkter och att dom är så "färska" i branschen att dom inte har haft möjlighet att lägga upp egna lager.

Denna tendens möter man på ganska ofta med personer som tror att "bara jag öppnar en sexshop" så behöver jag inte jobba, oftast hinner verkligheten ifatt dom ganska snabbt och då tror dom att just deras shop är värd hur mycket som helst och vill sälja den.

Vart jag vill komma med detta utlägg är att jag i dagsläget köpt upp 4 st sådana här shoppar för att driva trafiken till Lastbryggan och har ganska klart för mig hur länge efter dom genererar cash, eller är din tanke att driva denna shoppen parallellt med din nuvarande shop?

Av erfarenhet vet jag att "dom" ofta målar upp en bild av hur mycket dom har att göra, se verkligen till att dom kan "bevisa" att dom vekligen har så mycket att göra som dom säger. Ett bokslut daterat 2005-12-31 säger ju egentligen inte så mycket om hur det ser ut idag.

Jag hade nog räknat på följane vis:
60.000/månaden = 150 ordrar/månaden = 5 ordrar/dag.
Ställ dig frågan vad är 5 extra ordrar om dagen värda, gentemot att exempelvis köpa dom via Google Adwords.

Är det nu så att jag är ute och cyklar och det inte är en konkurrerande shop du skall köpa så får du bortse från mina rader ovan. Lycka till i vilket fall som helst.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat