Visa ett inlägg
Oläst 2006-08-30, 15:35 #76
rchrd rchrd är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2004
rchrd rchrd är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Dec 2004
Jag har också krossat en massa fönster när jag var yngre, faktum är att det inte var ovanligt i förorten där jag växte upp utan snarare en del av ett slags normaltillstånd att ägna sig åt den typen av skadegörelse. Och alla som krossat fönster blir ju så klart inte mordbrännare så att öht försöka generalisera kring det känns ganska ointressant om du frågar mig. (Och buntar du ihop mig med mordbrännare och våldtäktsmän blir jag förbannad ) Så, rent spontant så säger jag alltså nej, man kan inte samla alla som gjort något brottsligt och kalla dom onda.

Men det är klart att om du halkat mellan stolarna, kanske blivit utsatt för det s k "stålbadet" på 90-talet och nu får höra att det finns ett parti som vill sänka din lön och försämra dina anställningsvillkor så kan jag känna att det blir svårt att tala om moral och värderingar om fönster börjar gå sönder på det partiets lokaler. Och det är ju möjligt att en och annan mordbrännare har liknande bakgrund, men det kan ju också vara enda likheten.
rchrd är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat