Medlem
|
|
Reg.datum: Aug 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2006
|
robertsson... tack för ditt inlägg gällande adwords kontra organiska sökfältet. Notera att jag aldrig vid någon tidspunkt menat att påstå att det har något sammanhang.. men det är intressant att diskutera och fundera över inte sant?
Och speciellt så är det ju intressant när det dyker upp sådana här situationer med BMW... ur en moralisk synpunkt, är det verkligen rätt utav google att hantera stora och små företag olika? Är inte hela poängen med sökmotorer att resultatet skall vara fullständigt objektivt?
Och med den ännu mer intressanta frågan som jag pillade lite på gällande adwords kontra org. sökfältet i bakgrunden.... var skall det sluta? Hur långt bör/kan Google gå? Är det så långt borta att du som spenderat miljoner kronor hos Google kan bli favoriserad? Åter igen, inte för att jag säger att det är så... men är det inte någonting som är värt att fundera över om man ser det hela från Googles synpunkt?
Google kanske kan ha med det i sin affärsidé...-) du som köper spon. länkar för xx milj kommer aldrig någonsin att riskera att bli bannad med din sajt... för då får du ett personligt mail ifrån en av våra medarbetare som berättar för dig hur du skall undvika det om du hamnar i den situationen.... ? Fundera över det en sekund. Vem är det som kan säga att det inte är dit vi är på väg? Vi kanske redan är där... vem vet vad som försiggår bakom kulisserna?
*Google-filosofi från Kajsa*
|