Visa ett inlägg
Oläst 2006-08-28, 21:40 #63
kabelkultur kabelkultur är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
kabelkultur kabelkultur är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
Åhå, tajm att damma av tråden igen tydligen.

Jo, det har nyligen hållits förberedande förhandlingar emellan uppdragsgivaren och Jonire.
Enligt domarnas utsago är det ett intressant och inte alldeles solklart mål. Om ca ett halvår kommer väl saken upp på riktigt.

Caset i korthet gäller i princip huruvida det är ok att sälja bilder och som säljare strunta i att göra avtal, och när bilderna sedan används till det ändamål de köpts för, kräva betalt igen och skadestånd etc. Den ursprungligen begärda ersättningen för dom här bilderna saknar nog motstycke i Svensk rättshistoria. Bildombudsmannen och Jonire erbjöd nu förlikning för som inte godtogs.

Själv skall jag på förberedande förhandlingar framåt hösten.
Vi på vår sida har ju vårt uppdragsavtal, som enligt de jurister som granskat det är föredömligt utformat, och det har vi följt, så är det med det.

Bildombudsmannens agiterande är överdrivet aggressivt och i mina ögon besynnerligt. Han påstår att jag är en grov brottsling som uppsåtligen har snott Johnnys bilder och t.o.m att jag medvetet vill förhala rättsförhandlingarna för att obstruera emot rätten, när i själva verket ombudets råd var att få begära målet vilandeförklarat tills saken blivit prövad gentemot uppdragsgivaren så att klarhet gjorts i äganderättsförhållandena innan detta mål tas upp.

Jag önskar verkligen att detta blir avklarat så fort det bara går, oavsett utfall. Det vore skönt att bli av med känslan av att ha penninglystna bindgalningar flåsande som bälghundar i nacken.

Mvh PA

Edit: vän av ordning petade in en punkt.
kabelkultur är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat