Medlem
|
|
Reg.datum: Aug 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2006
|
xpat... jag har sett många många exempel på sajter som det har tagit riktigt lång tid för att komma tillbaka in i det organiska sökfältet igen. I regel så heter det faktiskt att det generellt tar upp emot ett år. Titta exempelvis på statoil.se som jag har tagit upp innan, de har varit bannade i flera år och det var över ett år sedan de tog bort allting som deras oseriösa SEO-företag gjort på deras sida, och de är fortfarande inte tillbaka i indexet. Någonting jag dock noterat är att de har fått köpa in spon länkar till sajten... vilket ju är intressant. Är det moraliskt riktigt utav Google att låta dem köpa spon länkar trots att deras sida är bannad i det organiska? Och vad beror det på.....är det för det att de heter Statoil som de får det?
Såsom jag har fått förklarat BMW-fallet för mig så fick de både veta exakt vad de hade gjort fel så att de kunde ta bort allting och det är många som har blivit bannade utan att få någon närmare beskrivning direkt från google om vad det är de gjort fel.
Jag tycker att det låter riktigt naivt att tro att BMW inte har gjort en deal med Google. Om Pelles biluthyrning gör doorwaysidor och redirects och allt möjligt som BMW gjorde och blev bannade så hade de banne mig inte varit på plats på nr 1 på Google igen så snabbt efteråt. Klart att det är skillnad på BMW och Pelle. Det borde inte vara det, men det verkar det vara.
|