Visa ett inlägg
Oläst 2006-08-28, 10:14 #6
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Citat:
Ursprungligen postat av clirre
Westman: Hur fungerar det? Tar IE den med _ eller? Varför skulle de olika webbläsarna använda olika?
Fx anser, helt korrekt, att _height inte är samma sak som height och eftersom _height inte är ett känt attribut så skippar Fx helt sonika den raden. _ anses som skräp av IE och "filtreras bort" och kvar blir alltså height.

Jag är inget proffs på css men så har jag förstått det hela.
Det är grunderna för CSS-hacks. Man hade också kunnat använda sig av "Star Hack" för IE. Själv rekommenderar jag dock "Conditional Comments", då löper man i a f inte risk att råka göra ett helt Stylesheet förlegat pg a att någon annan webbläsare helt plötsligt tolkar regler som börjar med underscore. I vissa fall kan CSS-hacks vara inkorrekt CSS, och att förklara hela sin CSS-fil ogiltig pg a "Det blå E:t" är lite korkat.

Kod:
 <!--[if lt IE 7]> 
  <link media="screen, projection" rel="stylesheet" href="assets/css/ie.css" type="text/css"> 
 <![endif]-->
Inkludera bara ovanstående sist i Head (så att det skriver över tidigare definierade regler) och lägg allt IE-specifikt där.

Och, som svar till ovanstående fråga, nu har jag bara skummat igenom koden (no testing) men felet är förmodligen att du sätter allting till inline-element. Padding och Inline har alltid rimmat illa. Eftersom alla element (utom Anchor) är block-element så är det bara att ta bort display: inline. Ersätt med float, som "skapar" block-element som flyter.

Så Slaktads lösning är då korrekt.
Kaffe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat