Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Citat:
Ursprungligen postat av clirre
Westman: Hur fungerar det? Tar IE den med _ eller? Varför skulle de olika webbläsarna använda olika?
|
Fx anser, helt korrekt, att _height inte är samma sak som height och eftersom _height inte är ett känt attribut så skippar Fx helt sonika den raden. _ anses som skräp av IE och "filtreras bort" och kvar blir alltså height.
Jag är inget proffs på css men så har jag förstått det hela.
|
Det är grunderna för CSS-hacks. Man hade också kunnat använda sig av "Star Hack" för IE. Själv rekommenderar jag dock "Conditional Comments", då löper man i a f inte risk att råka göra ett helt Stylesheet förlegat pg a att någon annan webbläsare helt plötsligt tolkar regler som börjar med underscore. I vissa fall kan CSS-hacks vara inkorrekt CSS, och att förklara hela sin CSS-fil ogiltig pg a "Det blå E:t" är lite korkat.
Kod:
<!--[if lt IE 7]>
<link media="screen, projection" rel="stylesheet" href="assets/css/ie.css" type="text/css">
<![endif]-->
Inkludera bara ovanstående sist i Head (så att det skriver över tidigare definierade regler) och lägg allt IE-specifikt där.
Och, som svar till ovanstående fråga, nu har jag bara skummat igenom koden (no testing) men felet är förmodligen att du sätter allting till inline-element. Padding och Inline har alltid rimmat illa. Eftersom alla element (utom Anchor) är block-element så är det bara att ta bort display: inline. Ersätt med float, som "skapar" block-element som flyter.
Så Slaktads lösning är då korrekt.