Ämne: PR
Visa ett inlägg
Oläst 2006-08-28, 09:55 #7
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Inte helt säker,.. men det har helt säkert någonting med samarbetet med Blocket att göra. En inlänk från dem ger nog många poäng. Blocket är ju i stort sett ett utav de företag i Sverige som lägger mest pengar på Google. Du kan söka på nästan vilken vara eller produkt som helst och det kommer nästan alltid upp en spon länk från Blocket. Skulle inte förvåna mig om de hade en ca 1000 ord på adwords. Och de har säkert kört igång en stor kampanj med bilsajten också.

Det är svårt att veta precis hur algoritmerna hänger samman men jag har hört om många fall där en adwordskampanj hjälper din sida upp i det organiska sökfältet. Om det har att göra med ex fler besökare på något vänster.

MEN förutom de små funderingarna så har helt säkert bilbytaren.se fått så snabb hög PageRank för det att sajten har över 8000 indexerade undersidor på Google. Vilket är riktigt kul för mig att se för jag har hela tiden har på WN snackat om att undersidor och länkar inom sajten är det viktigaste inom SEO idag, medans alla andra bara snackar om inlänkar. bilbytaren.se har 1 inlänk som jag kunde se.
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat