Visa ett inlägg
Oläst 2006-08-26, 21:07 #103
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Teoretisk skulle det vara intressant att ta en vanlig hårdisk och tappa den i golvet från en meters höjd. Läsa från den. Tappa den igen. Läsa från den och sedan upprepa detta tills det inte längre går att läsa från den.

För mig känns det lite löjligt att tro att hårddiskarna i detta fall skulle ha blivit obrukbara av att någon skulle ha tappat dem. Det låter mer som ett handhavandefel hos polisen.

Även om it-poliserna kanske är världens bästa på linux, unix och vad det nu kan vara för något, så har de ju faktiskt en stor datoravdelning med folk som kan dessa saker. Så kompetens finns nog i huset.

Sedan så ska ni inte ha någon naiv tro att polisen gör saker och ting på ett korrekt sätt. Det finns många som utnyttjar sin ställning på de mest underliga sätt. Som ett exempel kan jag ta en husrannsakan på en bilverkstad. De skulle leta efter stöldgods. Trots att det var påpekat för polisen att nycklar fanns i nyckelskåpet till alla låsta utrymmen som ansåg de att det var roligare att bryta sönder alla låsta dörrar. När polisen lämnande lokalen sent på kvällen så struntade de i att låsa ytterdörren (den var inte sönderbruten) och garageporten. Vem som helst kunde ha klivit in under natten och tagit vilken bil som helst då nycklar till dem fanns i lokalen. Även om polisen tycker att de inte skulle låsa för att "djävlas" så kvarstår det ändå att om en kunds bil hade blivit stulen så hade inga försäkringar gällt eftertsom nycklar fanns och inget behövde brytas upp. Med andra ord hade kunden fått stått för det kalaset.

Jag ska inte dra en parallell, men i frågan om husrannsakan mot PRQ kan det hos polisen mycket väl ha funnits en allmän uppfattning att det bara vara "skurkar" som huserade i lokalen och deras egendom behöver man knappast hantera med försiktighet.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat