Visa ett inlägg
Oläst 2006-08-25, 22:27 #51
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2005
Vco-systems: Moderaterna förslag säger att a-kasseersättningen ska sänkas till 70% förräns efter 200 dagar. På 200 dagar tycker jag att man borde kunna hitta ett nytt jobb om man verkligen anstränger sig att leta efter ett, inte sant? Sänkningen av a-kassan kommer ju även leda till att man kan vidta andra åtgärder för att sänka arbetslösheten. Kanske leder även den sänkta a-kassan till att fler startar eget?

Socialdemokraterna vill anställa 420 (!!!) personer som ska sitta och kontrollera skattefuskare. Det är enorma pengar. Då tycker jag att man på socialdemokraterna behöver ta sig en rejäl funderare, "Varför finns det skattefuskare i landet med världens högsta skatter?" kanske man borde fråga sig. Man måste angripa problemen från roten, man kan inte få barn att sluta skolka genom att ge dem mer läxor.

Jag tror att bidragsfuskarna leder till mycket större kostnader än så, främst då inte genom att man betalar bidrag till dem, utan främst pga deras förlorade insats.

För övrigt tycker jag man som politiker är värd varenda krona man får, med tanke på det enorma ansvar de åtar sig.
Hofvet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat