Citat:
Originally posted by hubbert@Aug 22 2006, 00:24
Citat:
Jag röstar inte eftersom jag inte får rösta, då jag inte är svensk medborgare. Visserligen skulle jag säkert kunna bli svensk medborgare om ett par-tio år om jag ansöker idag och betalar några tusen. Dock lär jag för länge sen ha lämnat den sjunkande skutan vid det laget...
|
Citat:
För övrigt vore det väl hyckleri att rösta när man anser, liksom jag gör, att demokrati är en enda stor masshysteri och illusion som förväntas göra mänskligheten lycklig, ungefär på samma sätt som katolska kyrkan var en gång i tiden.
|
En sammanfattning av det du skriver är att du inte tror på demokrati och vill lämna landet.
Inga problem du har mycket att välja på, låt se nu; Kina, Nordkorea, Iran, Saudiarabien, Libyen, Vitryssland, Syrien, Burma, Kuba mfl. så det bara att välja, Kuba är kanske ett litet osäkert kort.
|
Glöm inte USA... år 2000 valdes Bush till president med stöd av ca 24.4% av befolkningen (51% röstade, varav Bush fick 47.9% och Al Gore fick 48.4%) utan att ens få en majoritet av rösterna. Tror säkert att de styrande partierna/personerna i många av de uppräknade länderna skulle kunna få stöd av 24.4% av befolkningen i ett öppet val.