Citat:
Originally posted by Thomas
Men i samma andetag bör jag säga att jag är helt övertygade om att många av de som inte har jobb idag inte vill ha jobb! Arbetslösheten är inte ett så stort problem i min ögon. Arbetsmoralet är helt klart ett etter värre problem. Följde kan ju alla räkna ut.
|
Ursäkta, men detta var otroligt korkat. Så du menar att alla de 17% som inte har ett riktigt jobb inte vill jobba? Finns många, speciellt välutbildade ungdomar, som inte vill något annat än att få ett jobb. En hel del har skulder efter sin examen.
Men jag håller helt klart att det finns de som inte vill jobba, men de är i en minoritet. Många blir idag - av regeringen - tvingade till plusjobb osv. för att de inte ska synas i statistiken! Enligt regeringen är det inte viktigt med låg arbetslöshet, det räcker att det ser ut som att vi inte har någon arbetslöshet i Sverige.
Sedan att arbetsmoralen sviktar hos vissa beror ju på att vi har över 50% i skatt. Finns ju exempel där de som jobbar deltid förlorar pengar på att börja jobba heltid eftersom bostadsbidraget i vissa fall kan ryka. Jävligt märkligt om du frågar mig...
Höga bidrag = Hög skatt på arbete = Låg arbetsmoral
Kolla bara på Socialdemokraternas Lars Danielsson (snubben som åkte runt med sin älskarinna och åt dyr mat på fina hotell med regeringsplanet). Efter Tsunami-katastrofen har ju äcklet gått och tagit ledigt men får ändå över 90 000 kr/månad. För att inte prata om de 20 miljarder myndigheter kastar i sjön varje år. Inte så konstigt att vi har hög skatt när sossarna våldtar landet...