Citat:
Originally posted by Hofvet@Aug 23 2006, 20:07
H@nsson, jag är övertygad om att högerpartiernas planer på att sänka arbetslösheten (bla sänka arbetsgivareavgifterna) kommer leda till flera jobb. Jag kan inte riktigt förstå hur du nu sitter och säger att läget är kasst som det är nu, och sedan i samma andetag säger att du tänker rösta på det parti som har försuttit dig i den situationen.
|
Högerpartiet, ja dom kommer att sänka arbetsgivaravgifterna för dom mellan 18-25 år, men vi som är 30+ då???? Ja det är klart under den här mandatperioden om högern får makten så kan man se sig i stjärnorna efter en anställning om man är 30+, Företagen kommer tjäna stora pengar på att anställa 18-25åringar, det är förvisso bra att unga får jobb, men jag tror att vi andra kommer hamna i ett fack vid sidan om....
Och om du läser mitt inlägg igen så skrev jag att "min situation som jag har nu, tvingar mig till att rösta på ett parti som jag annars aldrig skulle rösta på. "jag har aldrig nämt att jag kommer rösta på det partiet som har satt mig i denna situation, jag tycker att du borde läsa vad man skriver innan du svarar...
Jag är inte alls övertygad om att högern kommer att lösa artbets situationen om jag ska vara ärlig, det låter så bra när dom står där och pratar men en sak ska du veta att högern har regerat sweden tidigare och vad hände då, jo dom körde landet i botten. och det tror jag att dom kommer att göra igen om dom får den makten.
[EDIT]
sedan är det en sak till angående högern, jag är tvåbarnsfar och och efter högern ignorerar att uttala sig i familjepolitiken så lär dom inte få min röstsedel: läs här
http://www.aftonbladet.se/vss/val200...876301,00.html