Håller med xpat – den bild som Kajsa ger, överenstämmer inte när man gör en research på Netpointers som SEO företag- har under de senaste veckorna följt trådarna som Kajsa engagerat sig i och önskat bidra med sin kunskap till medlemmarna här på WN, något som många säkert lärt sig en hel del av och detta ska ju hon ha eloge för – anser inte att det bedrivs någon hatkampanj mot henne, hon har valt att delta och vill sälja sina tjänster via WN och då måste man även tåla granskning – dock undrar jag om hon är den rätta att representera Netpointers i diverse spörsmål.
Att det inte står rätt till med deras optimeringar är ju ingenting som går att dölja och som jag anser att man på Netpointers även måste vara mycket medvetna om, ett stort multinationellt företag som de enligt Kajsa är, kvalitetssäkrar ju deras produkt och då bör ju alla gamla kundlänkar dyka upp etc etc etc. Ska någon föra företagets talan här på WN, så måste man sedan tåla granskning och via denna granskning som gjorts har Kajsa blivit exempelvis informerad om deras dolda länkar, att vissa inte anser att detta är enligt Googles regelbok och att den adress som hon använde mot sina kunder var BANNAD av Google, nu har hon tackvare uppmärksamma medlemmar här på WN ändrat adress i profilen.
När 80 - 90 % av de inlänkar som man via msn kan se Link:
www.netpointers-technologies.com kommer från kunders sitemappar – enligt Kajsa är dessa gamla kunder men var det inte så att den nya sidan/adressen togs i bruk i April eftersom
www.netpointers.com är bannad av Google.
Efter alla trådar den senaste tiden här på WN om Netpointers, så har jag läst på nätet och funnit att man framförallt i Danmark fått mycket kritik de senaste 2 åren, enligt vissa forum så var Netpointers de som fick BMW utslängda från Google, något som säkert dementeras men för de som vill finns en tråd på ca 50 plats när man söker på Netpointers på Google. Verkar som Netpointers är Danmarks svar på Altus och att Kajsa nu gör allt för att visa upp en annan bild i Sverige, men det förgångna hinner alltid ifatt, och det svenskar potentiella Netpointers kunder som letar på Google på ”Netpointers” kan ju följa även denna tråd.