Medlem
|
|
Reg.datum: Aug 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2006
|
Iranian: Tack för inlägget. Och om alla här inne tänkte som du (att de kan tycka vad de vill om SEO-företag men att det ändå inte är grund till smutskastning och felaktiga påståenden) så hade jag varit nöjd. Jag tycker ändå att man skall uppskatta att vi (jag) finns här på forumet och att man öppet kan ställa oss frågor istället för att spekulera.
Jonny: Bara för att klargöra så handlar det ju om att bygga upp undersidor på en sajt, inte externa sidor som länkar till kundens sida. Och dessa undersidor länkar till både våra egna andra undersidor och till kundens egna undersidor. Och ja, självklart så tas dessa bort när de säger upp. Det är ju en tjänst man betalar för och om det inte hade varit så så hade ju alla köpt in sidorna och ingen hade varit kvar som kund men samtidigt behållt sina placeringar. Det är ju där exempelvis Webanalys affärsidé faller. Hur duktiga de än är... vad är poängen med att vara med dem och betala i 10 år när de byggt lösningen på sajten efter 2 mån? Vi skall ju ha rätt att tjäna våra pengar.
elprisguiden: Jo, men alltså efter 8 år i branschen och nästan 2000 kunder så är det ju många som kommer och går, ändrar strategi och testar nytt. Men iom att du sökte på våra gamla sidor så är det klart att du får upp en hel massa gamla kunder. Om du hade kunnat söka på alla våra existerande kunder så hade du också fått upp väldigt många:-)
Intet: Vad tror du är poängen med att jag överhuvudtaget gått med i detta forum? Just för att svara på kritik och frågor som ni har såklart. Jag har inte känt någon fientlighet ifrån någon här inne förutom just xpat som "följer efter mig" i alla trådar och som vid ett flertal gånger spottat ut sig saker som inte är sanna eller som tänjer på sanningen. Du kanske inte följt med i de andra trådar med typ samma diskussioner mellan honom och mig. Det är mkt möjligt att han skriver informativa inlägg om cloaking som Iranian påstår, men vi arbetar inte med cloaking sedan 2 år tillbaka och det är rätt uttröttande att höra kritik som består utav "jo det gör ni- spegel tillbaka" istället för något konstruktivt.
Och det som är så intressant i det hela är att xpat kommer ifrån Altus och då får begreppet "smutskastning" en helt ny dimension än om det är konstruktiv kritik och frågor som kommer ifrån er webmasters som befinner er här inne.
|