Visa ett inlägg
Oläst 2006-08-23, 17:55 #37
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Jag har tidigare alltid röstat i en linje som passar mina syskon och min far (S). Mest på grund av att själv anser jag mej inte påverkas lika mycket som barnfamiljer och pensionärer. Bättre om dom får det bättre, jag har det redan bra. I år blir det nog ett alternativ till (S) jag ser inte hur dessa skulle förbättra nåt. Jag säger heller inte att dom förstört nåt som nite redan var halvtrasigt.

Både jag och min sambo är egenföretagare så spontant kan man ju tro att jag skulle rösta (M). Men jag gillar heller inte (M)'s utspel ang "tankar om att finansiera slopad fastighetsskatt med försämrade ränteavdrag". Det vore kasst för mej som precis lånat massa pengar till ett hus, det tar iofs inte ut vinsten i en eventuell skattesänkning men principen. Nu har dom ju backat på det men att det ens kom på tal innebär förmodligen att det varit på tal i korridorerna. Alla partier i valrörelsen verkar ju bete sig som en prostituerad som fått konkurrens i gathörnet.

Jag gillar intelligensen hos MP's språkrör många sakfrågor rimmar med mina tankar, men avetableringen av kärnkraft får dom möjligen sota för i 4 år till. Nu var det ju inte MP som folkomröstade 1980 (om dom ens fanns), och inte heller dom som vade dom 3 skitalternativen man kunde välja på. Men ändå. Alla skulle ju köra på biobränsle om det kostade 1 kr litern det är ju bilen man inte har råd att köpa som gemene man!? Och alla skulle ju elda med pellets/bergvärme om man slapp investera i panna/värmepump. Subvention av det till max 15% ju bara ironiskt, staten kan ju för 17 köpa en pannan till varje hus/hyreshus som eldar med olja och göra miljömässig vinst från dag 1. Den ekonomiska konsekvensen skulle ju bli att ett normal-hushåll som eldar olja skulle få 20 - 40 000 kr över per år.

Ang jobb-snacket håller jag med om att arbetsgivaravgifterna bör sänkas! Men i samma andetag bör jag säga att jag är helt övertygade om att många av de som inte har jobb idag inte vill ha jobb! Arbetslösheten är inte ett så stort problem i min ögon. Arbetsmoralet är helt klart ett etter värre problem. Följde kan ju alla räkna ut.

Jag är inte övertygad än som man kanske märker.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat