Medlem
|
|
Reg.datum: Aug 2006
|
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2006
|
seriöst hedberg.. jag tycker att det hela låter väldigt oseriöst och jag är mer eller mindre övertygad om att det är länkfarmar det handlar om. Och det är jädrigt farligt det där... för precis som du säger så länkas du ihop med alla möjliga företag mellan himmel och jord som ni inte har någon relation till. Vid en tidspunkt råkade Ikanobanken illa ut och om jag inte misstar mig så var de länkade till någon slags fågelmatsaffär i Växjö eller liknande(!). Det finns också många exempel på hur proffessionella företag länkats ihop med sexsajter. Det är inte nödvändigtvis så att ni råkar illa ut på Google, men om ni kommer upp på Google på en länk till en sexsajt kan du utan att blinka påstå att det inte skulle vara skadligt när era kunder ser det?
Alltså du hör ju själv hur det hela låter väl? Jag kan förstå att det är svårt att ta upp kampen med ett företag där du bara är provanställd. Det finns ju inget företag som vill höra att det har tagit en riktig dum beslutning och om de hade haft lite mer kunskapå så hade det inte hänt.. Men det är ju viktigt att du inser att du gör dem en tjänst genom att belysa detta.
Men det är ju väldigt svårt för mig att avgöra exakt hur lösningen fungerar och hur det skall betraktas när du varken vill säga vad ditt företag heter eller vad SEO-företaget heter.
|