Visa ett inlägg
Oläst 2004-03-09, 10:48 #5
Trinity Trinity är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
Trinity Trinity är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2004
Jag har inte riktigt tackat Er än, Silon och Satyr, så jag gör det nu med en gång, tack!

För den som är intresserad av hur jag till slut löste mitt problem (vilket blev en kombination av föreslagna koder både härifrån och från vänner och bekanta) tänkte jag visa min kodrad. Det jag vill utföra med koden är alltså att först fånga in kryss/ej kryss i en checkbox i ett formulär. Krysset står inte för någon slags sparad information förrutom just "krysset" som sedan skall kryssas i (eller inte) när formuläret visas igen, så det kommer aldrig behövas någon utskrift där innebörden av krysset redovisas.
Kanske är det någon som är intresserad (eller någon som upptäcker att jag skapat en säkerhetsrisk, det vore just lyckat..) jag hade i alla fall problem med att hitta nåt på nätet som utför det jag ville. Här är koden:

<input name="Fältnamn" type="checkbox"<? If($data['Fältnamn']=="on"){echo" checked";}?>>

Kanske är det förvirrande för servern att det inte finns något "else"-alternativ? Men det verkar fungera finfint.
Trinity är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat