Visa ett inlägg
Oläst 2006-08-20, 21:51 #5
PgDs avatar
PgD PgD är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
PgD PgD är inte uppkopplad
Medlem
PgDs avatar

Reg.datum: Dec 2005
Jag har provat två olika metoder med säljare som säljer det jag absolut inte vill ha.

1. Du kan säkert sälja en annons till oss, men du kommer inte att få betalt för vi går i konkurs nästa vecka. (Byt annons mot teleabonnemang eller vad det nu är.)
2. Oavsett vad du säljer vill vi inte ha det, men tack för att du ringde. Klick.

Den första metoden fungerade bra i 15 år ända tills säljaren på rent jävleskap skickade en faktura på det jag inte köpte och samtidigt en ansökan om betalningsföreläggande till Kronkalle. Den andra metoden har jag kört med i fem år nu och den har ännu inte haft några sidoeffekter. Klyftiga säljare begriper att de ska gå någon annanstans och återkommer inte, och oklyftiga kommer snart att vara borta ur branschen.

Vad man än gör ska man inte börja diskutera med säljarna. Det är en köpsignal, och då blir man aldrig av med dem. Då kommer de att ringa igen om en månad eller två. Gör klart att du inte är intresserad, varken nu, senare eller någonsin, och på ett sådant sätt att det inte kan missförstås. Lämna aldrig dörren på glänt.
PgD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat