Visa ett inlägg
Oläst 2006-08-18, 00:53 #9
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2005
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2005
Mja Patrikweb, posten går väl inte precis ut med en enda tjänst som säger "du kan begå brott som ger upp till två års fängelse, vi skyddar dig, det är det vi gör!!!".

Problemet är väl att det inte bara är fildelare som skyddas utan även den mycket långa lista brott som också ger under två år fängelse.

Citat:
9 kap. Brottsbalken
1 § Den som medelst vilseledande förmår någon till handling eller underlåtenhet, som innebär vinning för gärningsmannen och skada för den vilseledde eller någon i vars ställe denne är, dömes för bedrägeri till fängelse i högst två
år.
Citat:
3 § Den som med uppsåt olovligen bereder sig tillgång till en företagshemlighet skall dömas för företagsspioneri till böter eller fängelse i högst två år.
Citat:
4 § Den som anskaffar en företagshemlighet med vetskap om att den som tillhandahåller hemligheten eller någon före honom har berett sig tillgång till denna genom företagsspioneri skall dömas för olovlig befattning med företagshemlighet till böter eller fängelse i högst två år
Alla dessa ger också högst två år och skyddas av Relakks till varje pris, ni orkar säkert inte läsa mer lagtext:
Avbildning/fotografering av skyddsobjekt, obehörig på militärområden/system (spioneri)
Olaga hot (skicka gärna mordhot till ditt ex nya pojkvänn och din chef)
Penningtvätt (äntligen kan jag tvätta mina pengar från senaste värdetranssportsrånet utan oro)
Bokföringsbrott (Sverige nytt bluffföretagparadis)
Häleri (Äntligen kan jag sälja mitt lager av stulna mopeder på blocket)
Urkundsförfalskning (Det är alltid bra med mer än ett pass)

Varför tänker folk bara på fildelning? Vem bryr sig om fildelning överhuvetaget när de går ut publikt med att de skyddar "lätt brottslighet".
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat