Visserligen känns det som det är dags att förpassa hela den här tråden till papperskorgen.
Citat:
Originally posted by webdoc@Aug 17 2006, 16:03
Glömde nämner ...
Att det setts som egenreklam tycker jag låter konstigt.
Jag har köpt domäner här på wn, som gör reklam att de säljer sina domännamn -- det går ju inte under egenreklam etc ...
Webbhotell ... att man vill köpa det - eller sälja ... är inte detsamma. Om jag däremot som du marknadsför sajthotellet och berättar
hur bra du är - med alla dina paketpriser osv ... en helt annan sak ... det är egenreklam ... eller har jag fel?
|
Efter att mitt inlägg besvarades av ett annat webbhotell och det började spåra ur börjad jag känna mig lite tveksam om mitt eget inlägg. Därför bad jag en opartisk moderator se över tråden och mitt inlägg modererades bort.
Om jag skulle skriva om paketpriser vore det egenreklam. Om Mats skulle skriva något om porrfilmer i syfte att sälja vore det också egenreklam. Att han sedan skrev "Jag säljer porr" vet jag inte riktigt om det låg något värde i det.
Fördelen med WN är att det går att diskutera saker. Jag har aldrig handlat från Lastbryggan, men jag har förstått att porr är bara en liten del av produktutbudet. Den som vill agera moraltant och jaga porrindustrin kanske skulle fokusera mer på de som driver rena porrsajter och som också är medlemmar på wn.
Personligen tycker jag att det vore fint om webdoc åtminstone vågade stå för vilket företag han/hon representerar genom att fylla i en professionell hemsida i profilen.
För övrigt har jag flyttat en av dessa "webbhotell köpes" trådar till Papperskorgen; men det är någon annan som flyttat bort de första två-tre trådarna. Jag har flyttat trådarna mest för att modereringen ska vara så konsekvent som möjligt.
Det finns många som vill köpa webbhotell. Åtminstone en av de har valt att annonsera här.