|
Nykomling
|
|
Reg.datum: Jun 2006
|
|
Nykomling
Reg.datum: Jun 2006
|
Nokia är det företag som skall stå för fabriksgarantin. Tyvärr är Nokia ökänt för att smita fram sin plikt. Jag köpte en 3110 som gick sönder efter tre månader. Telefonen lämnades till märkesvärkstaden som ringde mig redan samma kväll.
Enligt Nokias märkesvärkstad hade telefonen blivit skadad av fukt. Därmed ansåg skadan inte omfattas av gällande garanti. Efter det har jag beslutat mig för att aldrig köpa Nokia.
Fakta är att telefonen aldrig varit utomhus vid regn, eftersom det var en varm och skön månad detta hände på. Inte heller på något annat sätt hade den utsatts för fukt.
Efter det har jag från flera av mina vänner fått höra att Nokia nästan jämt använder sig av påståendet Fuktskada, för att slippa garantiansvar.
Om så många Nokia telefoner blir fuktskadade, så måste det juh bero på ett fel från fabriken, alltså ett garantifel.
Jag har ett antal gångar handlat hos Elgiganten. Där har jag alltid fått service och man har alltid frågat mig om jag ville teckna en försäkring. Själv har jag aldrig behövt åberopa garanti eller försäkring. Min svåger däremot fick lämna en nyinköpt multiskrivare efter några veckor. Två veckor senare fick han kvittera ut en helt ny skrivare utan några som helst problem.
Därmed inte sagt att du har fel. Tvärtom. Om jag var du, skulle jag skicka ett e-mail till Elgitantens huvudkontor riktad till deras VD.
|