Citat:
Originally posted by Megashop.se@Aug 17 2006, 12:16
Ja adsl prisklass. Stabil uppkoppling och 2 telefonlinjer (en på faxen) är allt som behövs. Finns det inga alternativ runt 500-1000 i mån?
|
Allt beror ju på hur beroende du är av internet, om du skaffar ett billigt ADSL kan du nog inte förväntadig att telia skickar en tekniker till telestationen direkt efter din felanmälan..
Vi är helt beroende av internet och telefoni där jag jobbar, vi får live priser från de olika börserna runt världe via internet och utan priser kan vi inte arbeta, vi har ett SLA som anger hur snabbt fel skall vara fixade. Om du köper en tjänst för 400kr i månaden och det blir problem så fixar nog telia det oftast över natten men räkna inte med det, nu kanske ditt företag inte är så stort eller drar in så mycket pengar om dagen, men hur mycket pengar skulle ditt företag förlora om internet var nere i 2-3 dagar? Väg den förlusten mot den högre kostnaden och ett bra SLA.
Du kommer också att vare en väldigt liten kund, vi är en av vår leverantörs största kunder, få företag i Sverige har nog telefonräkningar lika höga som vi har och vår leverantör behandlar oss mycket bra för att få behålla oss.