Jag blev lite fundersam gällande netpointers.com efter att ha testat runt lite själv. Så jag tog fatt i en av våra tekniker närmare gällande
www.netpointers.com och det visar sig att sidan faktiskt blev bannad för ca 3 år sedan på grund av cloaking. Vi har sedan dess använt oss av -technologys.com och inte gjort någon större insats för att få netpointers.com tillbaka in i indexet.
Anledningen till att vi blev bannade vid den tidspunkten var att vi använde oss av cloaking på sajten. Detta var ju en metod som på den tidspunkten inte var lika hårt argumenterad mot som idag. Ni kan ju själva tänka tillbaka på den tiden när folk skrev in ett ord 1000 ggr med vit skrift på sin hemsida och la svart text över.-) Det är många konstiga saker som provats genom åren och Google blir för varje dag mer och mer som en tratt där det blir svårare och svårare att göra en "godkänd" optimering. Och vi, precis som alla andra, jobbade med de tekniker på den tidspunkten som sedan utvecklades och inte kan användas idag.
Men det är också viktigt att poängtera att vi använde oss av tekniken till att starta med på vår egna sida, hellre än att göra det på våra kunders. Och vi har aldrig, och jag vill gärna trycka på ordet ALDRIG, fått en enda utav våra kunder blacklistade så länge vi funnits i branschen.
Vi har inte använt oss av cloaking i våra lösningar de senaste två åren. Och jag är inte intresserad av att gå in i ytterligare en dum diskussion med xpat om vad begreppet cloaking innebär. Cloaking i den bemärkelsen som oss flesta ser det har inte funnits i våra lösningar i två år. Ni är välkommna att titta närmare på någon av dem.
Jag fick också veta att det har kommit upp på agendan igen att få tillbaka netpointers.com in i Googles index och det har tydligen lagts upp en handlingsplan gällande detta som kommer att innebära skillnader på våran hemsida inom den närmaste tiden. Då kommer sökord och liknande också att gås igenom. Så där har ni förklaringen på det eviga mysteriet gällande Netpointers!:-)