Visa ett inlägg
Oläst 2006-08-16, 21:43 #9
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by cliffjesus@Aug 10 2006, 15:28
Man måste inte använda hack för att få kod att funka i IE om man planerar sina sidor efter att de skall fungera i många webläsarversioner. Nästan jämt går det att komma runt dessa problem om man är lite fiffig.
Som det ser ut i dagsläget så blir inte IE 7 bättre på att läsa kod än sin föregångare, så man får väl vänja sig vid detta tyvärr.
Hmm... "Man måste inte" och sen "nästan jämt". Jag håller inte med. Jag har gjort c:a 10 templates för Joomla med css istället för tabeller och inte f-n ser sidorna lika ut i IE som i Fx/Opera/Safari. Det krävs diverse fulhack i css-en ( _td och liknande) för att få IE att visa samma sak som de andra. De andra gångerna har jag använt tabeller och genast så är resultatet mycket mer lika. Vissa marginaler skiljer sig men det är bara småfix.

Som jämförelse kan jag nämna att jag gjorde samma template med de två olika sätten. Tabelldesignen tog c:a 2 timmar totalt medans cssdesignen tog resten av helgen. Jag slutade räkna timmar efter lördagens 5 arbetade timmar. :angry:

Jag fortsätter dock som en envis åsna att försöka använda css istället för tabeller... :blink:
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat