Oj, denna tråden upptäckte jag precis. Tillåt mig svara på den ursprungliga frågan:
Vi har både
www.netpointers.com (den svenska sidan är
www.netpointers.com/se/) samt
www.netpointers-technologys.se, vi har också motsvarande i alla länder och på alla språk vi opererar. Vi lanserade våran nya hemsida i april/maj detta året så vi har inte haft så lång tid att sätta oss upp i toppen igen. De senaste åren har vi inte fokuserat på det på grund utav olika orsaker (bland annat att på grund utav de metoder som användes förr för att komma i toppen av olika SEO-företag som stred mot de policys vi hade). Men vi har dock varit i toppen vid en tidspunkt. Vi har också fokuserat i Sverige på många andra ord som vi anser också har varit viktiga. Detta är ett beslut som ledningen har tagit som jag inte personligen kan svara på, men faktikst så ligger just ordet "sökmotoroptimering" inte med i den optimeringen vi har gjort på vår egen hemsida noterade jag nu när jag var inne och tittade på statistiken. Varför vet jag inte, men det skall jag undersöka närmare.
Vi ligger i top 10 idag, enligt den statistik jag kan se på netpointers-technologys.se på exempelvis (jag kan ju heller inte sitta här och lämna ut företagshemligheter och ge er alla ord:-):
budget SEO, Informationpages, Internetannonsera, SEO budget, SEO service, sökmotor marknadsföring, top 10 web ranking för att nämna några.
Och nej xpat, vi är inte bannade med netpointers.com, varför är du alltid den första att sprida rykten?
Om ni har fler frågor så är ni välkommna att ställa dem, jag lovar att svara efter bästa förmåga.