Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Aug 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Aug 2005
|
Om någon känner sig uthängd så går de per automatik i försvarsställning. Det behöver inte vara så att de verkligen är uthängda till allmän beskådan utan bara att de upplever sig vara det. Det har jag sett flera gånger på WN.
Att vissa är känsliga för synpunkter beror ofta på att de tar sig själva på för stort allvar och uppfattar alla frågor som angrepp på dem själva och det de står för. Det är en stor prestigeförlust för dem att inte alla hyllar dem till skyarna.
Jag tycker man kan låta bli att gå i svaromål om man känner sig uthängd för annars startar man bara en onödig hetsdiskussion som utmynnar i ett offentligt gräl som inet leder någon vart. Om någon är missnöjd så låt dem vara det, det finns massor av människor som söker ett skäl för att starta ett gräl, låt dem inte vinna och förpesta stämningen för alla andra.
Samtidigt tycker jag att man aldrig ska hänga ut någon till offentlig beskådan om det inte finns riktigt bra skäl. Skriv då hellre ett privat mail till personen i fråga där kritiken kan framföras på ett konstruktivt sätt. Dvs beskriv hur du vill att det ska vara i stället för att klaga på hur det är.
|