Visa ett inlägg
Oläst 2006-08-16, 12:50 #10
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Har haft Hogia sedan jag startade företag och jag har alltid talat varmt om Hogia. Men deras support är inte vad man önskar sig. Betalade ca 4000:- om året och räknade med att få hjälp när något blev fel. I slutet av december 2005 fick jag ett problem på min maskin när den skulle skriva ut fakturor. Det gick helt enkelt inte utan jag fick ett error. Jag tänkte utnyttjade supporten för första gången.
Jag fick standard frågor och lösningar direkt ur en "bok" som inte löst problemmet. Det var flera turer fram och tillbaka och dom upprepade frågor som "skrivarens utskriftsformat är verkligen A4 ". Det var extrem låg nivå på supporten. Förmodligen kan dom lösa många problem där men inte mitt. Jag avinstallerade och installerade allt på nytt, skrivare, Hogia etc. Rensade installations mapparna samt registret och drivrutiner. Inget hjälpte. Jag bad till slut att en programmerare eller annan teknisk kunnig person skulle ringa mig eftersom jag hade en känsla av vad felet var. Jag kunde inte lösa detta själv utan skulle behöva bolla lösningen men någon. Detta samtal kom aldrig. Till slut så sa jag upp supportavtalet och använder Hogia tillsvidare men funderar på något annat. Min lösning blev att installera Hogia på en annan maskin. Inte den lösningen jag ville ha men vad gör man.

Problemmet tror jag ligger i Crystal Reports som Hogia tydligen använder. Någon inställning någonstans gör att Hogia tolkar utskriften som liggande och då kraschar faktura utskrifterna. Att skriva ut rapporter från Hogia går däremot bra men dessa blir alltid liggande fast jag säger att jag vill ha dessa stående. :huh:
Någon som kan Crystal reports och vet var man ska leta=
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat