Visa ett inlägg
Oläst 2006-08-14, 13:22 #15
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av mathias.k
Antar att detta gäller oss då herr Zetterström förra veckan bara kastade in ett bud och utan att pratat med oss.
Nej, snarare var det så att all information pekade på att värderingen var avsevärt högre än marknadsvärdet. Jag hade ett par frågor baserade på prospektet. Mäklaren ville inte besvara frågorna direkt utan istället boka in ett möte.

Jag informerade därför om ungefär hur stort bud som kunde förväntas baserat på de uppgifter som lämnats i prospektet (bortsett från goodwill som överskred nuvarande omsättning rejält) varpå mäklaren inte längre var intresserad.

Citat:
Ursprungligen postat av mathias.k
Vill också påminna Zetteström om det juridiskt bindande avtalet ang sekretess för den information han tagit del av och samtidigt bjuda in honom att ringa mig eller liknande.
Mycket av informationen vär känd innan prospektet. Det enda jag avslöjat om prospektet var att värderingen känns helt uppåt väggarna.
Resterande information om bolaget är publik på Länias hemsida.

Om det är ditt bolag eller inte får stå för dig.

Syftet med denna diskussion var inte att diskutera objektet i sig utan istället de värderingar som Länia utför eftersom värderingen av det objekt jag tittat på inte alls stämmer överens med mina egna beräkningar.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat