Nykomling
|
|
Reg.datum: Jul 2006
|
|
Nykomling
Reg.datum: Jul 2006
|
Jag ger överflödigt medhåll i de andra och säger att Samport är bra, framförallt är deras support väl fungerande och min erfarenhet är att det är högst en person mellan dig och personen som har lösningen på dina problem om det finns några. Det till skillnad från Posten som vi först valde där en simpel fråga (tror det var om SSL) passerade 5(!!) ovetande personer innan det kom till någon som svarade "nej, det går inte". Just den gången var det via e-post, att ringa till Posten var ännu värre - då blev det inga svar alls trots vidarekopplingar. Stilen var "Näää det vet jag ingenting om. Jag skall se om jag kan höra med någon." Och några svar kom aldrig, så istället för att fortsätta grotta där sa vi upp den kontakten och gick till Samport - där allt fungerade klockrent.
Vad gäller andra betalningsalternativ.. Pay-Read uteslöt vi tidigt all kontakt med då de mest hade en massa lös bullshit både på sin sida och i sina blad. Inget konkret, bara svävande saker typ "och med våra fina betalningsalternativ så har våra affärsvänner blivit nöjda och ökat sin marknadsandel med bla bla bla".. Sen har jag dessutom för mig att när det kom till kritan var de dyra :P
För betalning per telefon så verkar det vara att bara gå direkt till Telia med det. Det finns andra som också levererar tjänsten, men vad de som mellanhänder erbjuder vet jag inte. Cellsynt (se tråd om SMS-betalning) erbjuder även betalning per telefon på summor som är 50kr och uppåt. Ett annat alternativ om de nu har något att erbjuda som inte Telia har är Telefix.
Vilket betalningsalternativ som är mest prisvärt? .. Jag skulle säga bankgiro, men det beror på vilka summor du tänkt ta. Och vilka volymer du har. Sen får man också fundera på vilken som är målgruppen - är det bara ungdomar och det är småsummor så tror jag SMS är en bra betalningsform, medan om man även riiktar sig till 30+ och det är mindre summor så kan nog telefon vara bra. Är det sedan män i åldern 20-30 som är målgruppen tror jag de är mer benägna att handla med kort än vad andra är (enligt erfarenhet från vår webbutik).
|