Ämne: Inkasso?
Visa ett inlägg
Oläst 2006-08-14, 11:39 #7
ctor ctor är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2006
ctor ctor är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2006
Eftersom jag själv har ett ärende hos kronofogden just nu så kan jag ju också skjuta in att medan det är lätt att skicka ett ärende till kronofogden och man får igen avgiften när de driver in skulden, så kan det bli SVÅRT om motparten väljer att bestrida ditt anspråk. Målet går då nämligen till tingsrätten och det är upp till dig att visa att du uppfyllt din del av avtalet medan motparten inte har gjort det.

Säg att du dessutom skickar leveransen med vanligt brev. Det kommer inte ens finnas något påskrivet papper om att motparten har fått leveransen och det är faktiskt inte helt otroligt att de inte fått den. För några veckor sen hade jag en beställning hos ginza, betalningsalternativ per faktura, och posten valde att hänga det hela i en kasse på dörren - och då bor jag på bottenvåningen i ett hus med 16 lägenheter. Har funnits goda möjligheter för andra att stjäla, även om det bara är ett barn som tycker det är spännande med en påse och ett paket och inte förstår konsekvenserna av det för mig.

Så... anlitar du inkasso slipper du den konflikten. Hur inkassobolagen själva undrar jag däremot, något som vet?
ctor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat