Citat:
Ursprungligen postat av jimmie
Citat:
Ursprungligen postat av kulmungi
En lite insticksfråga.
Finns det några som tillåter att man klickar på egna annonsbanners?
Minns jag inte helt fel läste jag på tradedoubler att man själv kunde ta del på erbjudanden genom annonsbanners man klickade. Men då så klart med sunda förnuft.
Stämmer detta? och hur är det med Double och affiliator, är det helt förbjudet att klicka på annonser genom dem.
Visst jag kan förstå att man inte bör eller ska klicka på annonser som bara ger klickersättning, men det borde ju inte vara samma sak med dem med sale. Eftersom då går ju företaget bakom annonsen ändå med någon typ av vinst genom att jag måste beställa saker för att få ersättningen.
|
Här är affiliators syn på det hela:
Vi har inget totalförbud mot klick på de egna annonserna. Vårt system känner av dessa klick och tar bort klickersättningen automatiskt. Givetvis ska man inte få ersättning för sådana klick men man måste ha möjlighet att testa dem banners som man lägger in för att se så att koden är korrekt osv. Allt man behöver göra efter ett klick för att det ska tas bort automatiskt vid nästa körning är att logga in på sitt konto efter klicket/klicken. Vi stänger inte av någon för klick på egna annonser eftersom vi plockar bort alla ersättningar för dem klicken. Om det däremot förekommer klickfusk så är vi hårda på den biten. Vi är måna om att ha kvalitativ trafik i vårt nätverk och fusk är något vi ser väldigt allvarligt på och arbetar hårt med att spåra.
Angående sales så har jag svårt att se att vi ska ha något emot att man KÖPER grejer från annonsörer och erhåller ersättning för detta. Så länge det handlar om att man faktiskt genererar en order och BETALAR in till annonsören så är det ok, vi har alltså samma syn på detta som tradedoubler. Däremot är gratis medlemskap och liknande givetvis inte ok att generera själv som affiliate. Jag ska ta upp detta till diskussion i styrelsen så att vi kan ta fram en policy där vi specificerar vad som är ok eller inte.
|
Så ska ett affiliate program funka också anser jag.