 |
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
|
Ja, du djurbranschen verkar INTE följa samma affärstänkande som övriga så mycket kan jag säga efter fyra år, vare sig det gäller kunder, betalmetoder, leverantörer, antal order eller annat.
som hund och kattbutik på nätet, (en av de första som kom) så kan jag säga att det finns 2 leverantörer inom den branschen som vägrar sälja till e-butiker. De kräver precis det du säger fysikt butik med kontorstider.
Resterande leverantörer är det inte speciellt svårt att få handla ifrån. Har inte varit några problem. Har ni verkligen kontaktat dem???
Jag själv har däremot stångat mitt huvud blodigt mot en av de två leverantörerna bara för principens skull men alltid fått nej oavsett. Till och med när vi skaffade lokal och öppet på halvtid räckte det inte......
NU på sista tiden har det dykt upp fler och fler e-butiker med den leverantören som enda leverantör på deras sidor. Dessutom med deras produktbilder samt i stort sett hela deras produktkatalog utlagd i sin shop. En del av dessa tror jag inte har någon fysisk butik vad jag vet. Jag anar en komplott, och funderar på om det är människor med känningar inom leverantörsföretaget. Ibland har jag funderat på att göra leverantören uppmärksam på detta faktum med de nya butikerna, men samtidigt vill jag inte sätta en med e-handlare i klistret om det skulle vara så att de ljugit eller ej har tillstånd att använda bilder och dyl.
Ibland har jag funderat på om marknadsdomstolen kan göra ngt, eftersom man nekar vissa företag men välkomnar andra, men samtidigt känns det inte värt det.
När mina kunder frågar efter saker från det företaget säger jag bara som det är att jag kan inte tillhandahålla deras varor eftersom jag är nekad att handla från dem eftersom de inte ser mig som en riktig butik eftersom vi är en näthandel.
Det leder i alla fall till att kunderna blir upprörda och oftast väljer en liknande vara som jag har hemma.
|