Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Citat:
Originally posted by -Oskar Lindgren@Aug 9 2006, 03:24
Citat:
Ursprungligen postat av PRQ
Och - istället för att instämma i trådens klagosång så måste jag faktiskt säga att vi är riktigt nöjda med DCS.
|
Håller med PRQ, under den tiden jag har stått i DCS Kista hall har jag haft något problem alls. Varken ström eller linan har gått ner. Ligger problemen i någon annan hall?
|
Elproblemen kommer ju och går. Framförallt var hela DCS nät instabilt, att trafiken till Telia gick genom Port80 gjorde det ju inte bättre.
Jag vet inte vilka tjänster ni använder, men med ordentlig övervakning och ordentligt med kunder som hör av sig så snart något slutar fungera uppmärksammar man även små fel.
På driftinformation.se finns historiken om problemen vi upplevt hos DCS. Aldrig har jag varit med om så mycket strul med vår egen hårdvara heller som under tiden hos DCS - även om det är möjligt att det är ett olyckligt sammanträffande det rör sig om.
|
Att DCS har haft en del problem med sitt nät stämmer, men jag tror att deras inversteringar i ny utrusstning kommer göra det bättre. Att DCS drar mycket trafik via Teknikmejeriet eller Port80 mot ex Telia är just för dom inte har någon peering med alla eller alla delar av Sverige.
Sedan att man kan tycka att dra Telia trafik via P80 inte är världens stabilaste lösning är en annan sak.
Att eran hårdvara gick sönder så mycket känns konstigt om det skulle varit DCS fel, för normalt brukar även hårdvara utan UPS klara sig rätt bra utan problem.
Om det skulle påverkat hårdvaran så mycket så måste dom verkligen ha extremt dålig el.