Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: Apr 2004
|
Klagomål är väldigt viktigt att lyssna på för ett företag. Vedertaget är att av 100 person som är missnöjda med något så är det endast 4 stycken som ringer och uttrycker sitt missnöje. Men alla 100 sprider i sin tur sitt missnöje vidare till 1.000 personer.
Ett riktigt behandlat klagomål ger ju en upplysningen om produkten och tjänsten och kan i bästa fall leda till förbättringar som har blivit förbisedda under tillverkning och utveckling och därmed ökad försäljning.
Samtidigt vill jag uttrycka en liten sak som säkert kommer att reta upp en hel del här på WN. Trådar om telefonförsäljare dyker upp lite då och då här på WN. Jag tycker mig skönja ett litet dis av hyckleri över denna galla över telefonförsäljare när det samtidigt mer eller mindre i andra trådar bes om råd hur man ska kringgå spamlagar och på annat sätt pådyvla folk reklam som de kanske mer eller mindre inte vill ta emot.
Driver man ett företag och säljer något så måste man göra reklam. Hur man än beter sig så kommer man att reta upp någon eller några.
Så, i stället för att beskriva hur man nitar dit en telefonförsäljar skulle det vara mer intressant att få ta del av några skickliga försäljares råd om hur man ska bete sig.
|