Citat:
Originally posted by grazzy@Aug 8 2006, 20:07
Jag har själv blivit varnad av google vid två tillfällen för tos-violations då jag har varit ute och velat på gränsen för vad som är tillåtet. Det är ofta en bedömningsfråga vad som är giltigt enligt tos och inte.
En anledning kan kvarstå som är möjlig, det är att någon klickbombar ditt konto och google väljer att avsluta ditt konto för att slippa "strulet" med ett konto som blir attackerat. Om det är så är det naturligtvis beklagligt och mycket dåligt av google att inte ens betala ut de summorna som ligger kvar på kontot. De har säkert på sin agenda att "fintrimma" sin användarbas för att slippa alla rötägg som fuskar och då väger de helt enkelt in att lite collateral damage får man ta ...
Det är nog inte bara jag som väntar på att msn och ypn skall komma igång i europa, google behöver precis som alla andra företag lite konkurrens för att bli bättre på sådana här saker. Men det är lite pinsamt när ni på fullt allvar tror att google slänger ut seriösa webmasters till höger och vänster då det säkert finns ett hundratal bara på detta forum som drar in betydligt högre summor än vad som nämns i TimesOnline-artikeln.
|
Nu är det så att Google AdSense slänger ut folk hur som helst.
Det spelar ingen roll om en webmaster är seriös eller inte för Google AdSense gör fel när de anklagar folk för vissa saker som de inte ens har gjort.