Ämne: Dumma regler
Visa ett inlägg
Oläst 2006-08-08, 19:36 #26
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Skillnaden att sälja ett domännamn här är väl att man kan få väldigt mkt feedback tillbaka från säljaren/köparen till skillnad från Sedo och Missdomain. Säljer man ett namn här kan det ifrågasättas (till stor del mkt pajkastning) värdet av domänen, men samtidigt kan man göra en ingående beskrivning till varför man vill ha ut "summan" från just det namnet. (statistik, nyheter om framtidssatsning, aktuella sidor just nu),sådant man kanske inte just tänker på när man säljer ett namn på en auktionssida.

Till er som inte har förstått meningen med domänförsäljning så kan man väl EXEMPELVIS göra en jämförelse med att köpa bostadsrätt, tomt eller liknande. OM jag vet att dom kommer bygga ett varuhus på en speciell plats eller grönområde, fabrik etc så kan jag lätt köpa upp en tomt utan att behöva göra ngt på tomten. Tomten ökar ändå i värde om jag bara väntar/säljer direkt med motivation varför jag vill ha ut den summan jag begär. Det är ju ändå först till kvarn som gäller eller återförsäljning med låg inköpessumma. Självklart hade jag väl fått mer om jag hade byggt ett hus på tomten men då hade jag även fått lägga ut mer pengar och samtidigt arbetat en del.

Ja, internet är fullt med överflödiga adresser men jag tycker inte att dessa nya regler gör någon speciell nytta ändå. Jag kan få tag på ett toppennamn men kanske inte har tid till projektet efter 2 veckor (av olika anledningar, det finns ju tusentals). Om jag väntar 6 månader kanske namnet inte är till någon nytta längre då en större aktör har lanserat något liknande namn som alla kommer ihåg

Jag har mailat forumägaren om ett annat förslag att göra en subtråd istället med "domänförsäljning". På så sätt kan det ändå postas namn (som kanske är otroligt bra) och resten av debatten när det gäller domäner (flytt, kostnad, juridiska frågor) hamnar här.

Notera att jag har skrivit vissa saker i fetstil för att undvika massa onödig pajjkastning
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat