Visa ett inlägg
Oläst 2006-08-08, 16:10 #10
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
Vi jobbar också på stadsportaler. Dock med ett litet annat fokus verkar det som. Än så länge har vi satsat på många portaler med samma bas i automatisk information som nyheter, TV-guide, evenemang, lokal väderprognos osv. Vi har inriktat oss på, till början, ett antal enkla användbara funktioner precis som Jan Eriksson nämner. Ännu har vi inte börjat på de delar som ger bättre interaktivitet med besökarna dock. Vår stora utmaning kommer vara att skaffa lokalt innehåll utöver det som går att hämta in med automatiska agenter. Att köpa in innehåll till många (ca 50) webbplatser blir dyrt. Jag har dock lite outvecklade tankar kring flickr och andra liknande (web2.0) tjänster.

En annan svårighet blir att skapa tillräckligt intressanta annonseringspaket och att sälja dessa lokalt. Vi har haft funderingar på att lägga ut försäljning av lokala annonser på callcenter men jag är lite orolig för om det mottas bra eller inte. Jag vet själv vad jag tycker om försäljare som ringer titt som tätt.

Vi kommer köra på de största orterna i Sverige och har också funderingar på att leasa ut hela systemet med alla funktioner och automatisk datainsamling till de som vill köra på mindre orter. Tankar kring detta är jag intresserad av då jag sett att det kanske inte fungerat så bra i en del fall.
dotvoid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat