Jag söker liknande, men för mig är det inte överföringsmängden som behöver vara bra utan snarare bandbredden som behöver finnas där och gå att uppgradera allteftersom behovet ökar, med start på cirka 10Mbit.
Har varit i kontakt med Crystone om det men deras säljare verkar vara väldigt mainstream-inriktade och inte förstå vad jag vill ha. De har uppgraderbart till ->deras<- switch med 100Mbit eller 1Gbit, men oavsett vad så garanterar de bara 0,5Mbit.
Annars är det billigt där. Går att komma undan med så billigt som 360:-/månad och 320Gb (överskrider du 320 då så får du betala 360:- till). Har inte sett någon annan erbjuda i den prisklassen, men så förståss... de garanterar bara att du alls KAN överföra 81Gb/månad
Att få en egen lina för 21000:- hos de tycker jag dock låter lite dyrt. Hos DCS så får man co-lo med egen 100Mbits lina för 16200:-/månad. Och skall man upp i 21000:- klassen så är frågan om man inte ska satsa på att dra en egen lina hem, Telia har erbjudit mig att dra en 100Mbits lina som jag sedan binder mig till i 2 år för 21000:-/månad, alternativt 19000:-/månad för 3 års bindning. Steget upp till 200Mbit frågade jag aldrig om men det kan inte vara stort - steget mellan 50 och 100 var bara 1000:-/månad.