Tack för inputen!
Det finns alltså både för och nackdelar med de olika tillvägagångssätten som är enligt följande:
Fördelar/nackdelar med subdomäner enligt
http://*****.repti.net
+ Troligtvis lite roligare adress för alla
+ Länkar som går till huvudsidan repti.net räknas med mer värde för repti.net än om det är länkar från medlemmars sidor med katalogstruktur (repti.net/*****)
- Det blir mindre djuplänkar ner till kataloger inom repti.net då andra externa sidor länkar till medlemmarnas sidor som då räknas som andra sidor då de inte ligger inom samma underdomän, ex www.
Det du skriver N!cklas om att använda både och är ett bra alernativ så kan varje medlem själv välja vilken de vill använda.
Det du skriver mcelwee är också intressant tänk då det gör att guldmedlemskapet kan leva vidare. Jag fick mig en tankeställare på denna punkt och får fundera vidare lite mer. Min tanke med att ändra allt är att byta intäktsmodellen till att gå ifrån guldmedlemskap och istället ställa lite mer krav på annonsdelen. Detta för att inte bara 3 % av alla ska nyttja de utvecklade funktionerna utan istället 100% och på så sätt få en än starkare portal.
Vad är era tankar om att byta intäktsmodellen från guldmedlemskap till att ta betalt vidare för enbart annonsering? I guldmedlemskapet idag ligger det extra funktioner för just annonseringen och det är en stor anledning till varför jag lyckats få upp andelen guldmedlemskap till 3 %. Delen med annonseringen kommer i fortsättningen också kosta några kronor och min känsla av att det är att det max kan gå ner till att jag bara får in 60% av dessa intäkter för guldmedlemskapet. Samtidigt får jag då också en större spridning av det hela då fler vill bli medlemmar och framförallt när det inte kostar något. Detta kan också leda till att det procentuellt blir mer intäkter på annonsdelen så att det kort efter kan komma in samma mängd intäkter som innan.
Tasteline.se jobbade en del med guldmedlemskap men märkte att när det inte var så stor andel som var intresserade att betala så ändrade de också intäktsmodellen. Idag har sidan växt stort och växer i en annan takt än den gjorde innan och kan nu tjäna än mer pengar på annonsörer än innan.
Tack på förhand för vidare intressanta inlägg!