Jo. Alla säger att Yahoo ska vara bäst. Den hittar mest i alla fall. Men söker jag på mina egna domäner och linkdomain på Yahoo så får jag även upp sidor som inte ens länkar till mig (de kan dock ha stulit en bild som laddas direkt från min domän, eller något i den stilen). Tex så använder många affiliates bilder direkt från din server. Då hittar du de sidorna med linkdomain: men själva länken är en double.se länk och ingenting som Google skulle ta hänsyn till när din PR beräknas. Jag anser alltså att man får upp för mycket skräp och länkar som inte riktigt räknas ur SEO synpunkt när man använder sig av Yahoo och linkdomain. Men där går väl åsikterna isär.
Ett exempel med din sida skulle vara ett av dina Double affiliates. Vi tar sidan bitch.omstart.net. Den dyker upp när man gör en linkdomain på letaren.se. Det som finns på bitch.omstart.net är en av dina double annonser som laddas från
www.letaren.se/bilder/letaren150_60.gif
Men länken går till www.double.se/reports/click.php?a=nr(vill inte skriva ut en fungerande affiliate länk här). Möjligen gör den här länken lite nytta för Double´s PR, men inte för din egen.
Men det här är inte riktigt mitt gebit. Så om någon annan vill ge ett bättre och lite mer utförligt svar vore det nog bra.