Visa ett inlägg
Oläst 2006-08-03, 14:05 #7
Attila Attila är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2006
Attila Attila är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2006
Visst är intresset för att driva/vara samhällsinformatör viktigt, utan engagemang hade jag lagt sidan på hyllan för länge sedan.

Just det vi-känslan är jag ute efter. Hade en duktiv och framför allt aktiv skribent men han flyttade tyvärr. Har gått ut till alla lokala föreningar via kommunen, men nada. Tyvärr är många funktioner är bundna till medlemskap pga oönskad spam.

Jag själv har letat upp mina annonsörer, som är den mindre lustiga delen av att driva sidan. De är mest intresserade av unika besökare per dag, helst lokala såna.
Efter tips här försöker leja ut annonsbiten till professionella försäljare i närmaste framtiden.
Eftersom mitt företag gör även annat kan jag exponera den biten på portalen också, som är lite av ett bonus.

Försöker även kommunen att få intresserad/få sponsrad, för jag kan/får göra mer än de på deras officiella kommunsida. Men min kommun har svårt att samarbeta med företagare, för de ser mig som en sådan. Men jag pussar på även den biten.
En länk på deras sida till mig står högt på önskelistan.

Försöker även bygga unik innehåll, såsom webb-kamera. Där har vi inte ännu i kommunen, jag kör min egen mot trädgården som väder-kamera Svårt att hitta centralt ställe och finansiera en allmän webb-kamera.

Var i kontakt med medialinjen i gymnasiet här, men de återkom aldrig

Själv samlar jag på vykort, och den lokala vykortsamlingen i Fotoalbumet är välbesökt, där fick jag in många nya besökare.

ok...det var några snabba tankar.

Jan, hur gjorde ni när ni "bjöd in många"? Vad erbjöd ni, hur fick ni de att nappa?
Attila är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat