Visa ett inlägg
Oläst 2006-08-03, 13:16 #6
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Citat:
Originally posted by Attila@Aug 3 2006, 11:42
Ok, vi är några tydligen...hur gå vidare?
Kanske vi borde använda ett eget forum, eller ska fortsätta diskutera i denna tråd?
Mina funderingar gäller mest hur man ökar insändare-antal, få bränsle i lokal debatt, samarbete med lokal tidning, få medlemmar att bli aktiva, var/hur annonsera etc...sedan klart, i slutändan bör allting leda till ökad annonsintäkt.
För ni driver väl era sidor som (del av) företag, eller?

Driver inte som en del av företaget utan för det är intressant. Visst har det givit lite spinn off effekt men inget som man kan leva på. Vi har idag bra relation med en lokal tidning men det handlar mer om att dom får nyheter från oss... :-)

Vi har sen 2001 haft mer än 400 K besök så vi är nöjda med tanken på hur enkel sidan är. Vi har funderingar på annonser men då enbart för lokala företag.

Mina tankar:
Att få aktiva besökare handlar om att ge alla ett visst utrymme för besökarna att göra sina tankar och åsikter hörda. Många portaler/forum har en hård policy vilket kväver åsikter. Ungdomar skriver på ett annat sätt än äldre och det kan ge en konflikt. Att bjuda in flera att vara admin brukar hjälpa. Att ge "credits" till rätt personer för saker som händer i på webbplatsen samt i orten/bygden gör att flera skriver. Många portaler är också hårt hållna av några personer. Vi har bjudit in många och alla känner att dom kan få sin röst hörd. Vår lilla portal tillhör vår bygd och inte mig personligen bara för att jag innehar domänen. Att få många återkommande besökare tror jag handlar om att försöka skapa en vi känslan.

Det var några spridda tankar från mig. :-)
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat