Citat:
Originally posted by Jome@Mar 1 2004, 16:32
Ja, ingen litar på dessa outsiders. Det är inget stort företag som kör open source-prylar som linux, apache, php eller mysql! Det är bara Linus och hans skäggiga, långhåriga nördkompisar som gör. Microsoft däremot - där har vi säkerhet, minimerad bugghärd och god kvalité!
(Någon gång i framtiden kanske det är dags att höja WN till sansad nivå igen, och då slipper kanske folk undan mina sarkasmskurar.)
|
Efterfrågan på arbetsmarkanden det senaste året (som jag har följt dagligen via mail från de 3 största jobbsiterna i sverige) så verkar den mesta efterfrågan ligga på JSP följd av .Net (ej specifierad). De få gånger jag har sett någon vilja ha PHP kompetens så har det varit 1 museum och några andra företag som jag inte kommer ihåg riktigt vad dom pysslade med (konsultföretags som behövde kompetens för "kunds räkning".
Kan ha att göra med marknadsföring från MS, kanske att kunden känner trygghet av att ha SLA etc, vad vet jag.
Jag kommenterar bara "jobbsituationen" för tillfället, det var inte en utvärdering av "vilken teknik som är bäst" dvs buggar, säkerhet etc.
Jag gillar inte, precis som ni, folk som endast har suttit med sitt skötebarn och religiöst kan utala sig att det dom sysslar med är minsan bäst, det vore väl skit annars om dom hade ägnat tid åt "fel" saker. Ännu värre är folk som säger sig ha kört flera av teknikerna men sedan slänger ur sig en teknisk groda om varför det ena är bättre än det andra.