Visa ett inlägg
Oläst 2006-07-28, 15:47 #14
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av robertsson
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Jag har också ett hosted-konto, men när jag fick aktiveringsinfon valde jag att inte gå vidare.
Är det någon som öht har läst avtalet för denna tjänst? Avtalet gäller 1 år från det att det aktiverades, utan rätt att få det förlängt. Google har rätt att börja ta betalt för tjänsten.
Inte så kul att sitta där och inte kunna byta leverantör. Nej, Gmail for domains gick fetbort för oss.
Vem har sagt att man inte kan byta leverantör?
Självklart att Google inte binder upp sig för mer än 1 år åt gången för att gratistjänst. Att dom skriver att dom har rätt att ta betalt betyder inte att dom kommer göra det, och för övrigt, det vore hemst om google tog betalt för en bra tjänst till företag?

Nej nej, jag har ingenting emot att de tar betalt. Absolut inte. Men jag vill gärna ha en koll på om det är $10 eller $1000 per år, innan jag sitter fast i deras system.

I mitt fall med några hundra användare av mail är det inte så kul att säga till dem "nu på fredag försvinner Gmail för er, så kom ihåg att tanka ner era mail till er dator innan."

Många av användarna vet knappt vad Outlook är, så i verkligheten är man tämligen fastlåst hos Google.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat