Citat:
Originally posted by Kjette@Jun 20 2006, 09:21
Det jag menade är, ägarbytet påverkar inte nertiderna, det som hände inatt var en förra detta kunds fel som inte är kund längre eftersom han har brytit mot våra allmänna villkor.
|
Jag säger inte att det enkelt gick att göra något åt det i detta fallet (eftersom jag inte vet vad som hänt), men bra säkerhet innebär att kunder inte skall kunna äventyra varken ens egen eller andra kunders tjänst. Att förlita sig till att man säger "så får ni inte göra"... fungerar inte (som visat sig här), och jag skulle absolut kräva mer än så av en leverantör.
Om det är någon tröst så är inte Proinet ensamma om att ha den inställningen, även japanska tjänstemän tycks ha kommit fram till att det var lösningen: efter att det läckt kärnkraftshemligheter via en fildelningsapplikation och efter nio månaders utredning presenterades deras lösning: be alla japaner att inte använda sig av fildelning.
http://blogs.securiteam.com/index.php/archives/359